Farklı düşünme becerilerini geliştiren, hayal dünyasının sınırlarını genişleten, okudukça ve anlattıkça kişisel hazzı arttıran edebiyat ürünleri ile çocuğun tanışması; doğumdan sonra kulağına fısıldanan bir ninni veya anne karnında duyduğu bir masal ile başlamaktadır. Erken çocukluk döneminde oyun öncesi ebe seçimlerinde kullanılan tekerlemeler ya da maniler bu süreci devam ettirmektedir. Çocuğun okula başlamasıyla birlikte edebi ürünlerin çocuğun hayatında yer alması müfredatlar dâhilinde hedeflere yönelik öğrenmeler olarak gerçekleşmektedir. Bu süreçten önce çocuk, çocuk edebiyatı ürünleri ile informal bir şekilde tanışırken; okul döneminin başlamasıyla formal öğrenme gerçekleşmektedir. Süreç içinde çocuk, merak uyandıran ve ilgisini çeken çocuk edebiyatı türlerine yönelerek okuma dünyasını oluşturmaya başlamaktadır (Bölük, Taşkaya ve Avşar Tuncay, 2024: 36). Çocuk Edebiyatı Türleriyle Tanışıyorum Projesiyle, öğrenciler farklı çocuk edebiyatı türleri ile tanışıp okuma dünyalarını zenginleştireceklerdir.